سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس راهی را در جستجوی دانش بپیماید، خداوند راهی را به سوی بهشت برایش هموار گرداند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :8
کل بازدید :109231
تعداد کل یاداشته ها : 481
103/2/8
12:13 ع

مسئولان باشگاه الغرافه قطر علیه داور دیدار این تیم با پرسپولیس تهران شکایت‌نامه‌ای برای ارائه به AFC تنظیم کرده‌اند.

سایت باشگاه الغرافه روز گذشته دلیل شکایت این باشگاه از «روشن ایرماتوف» داور ازبکستانی را اخراج فرهاد مجیدی بازیکن ایرانی تیم الغرافه در دیدار یاد شده عنوان کرده است.

سایت باشگاه الغرافه قطر با اشاره به اینکه فرهاد مجیدی پس از سرنگون شدن در محوطه جریمه تیم پرسپولیس با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد، آورده است: داور مسابقه دلیل نشان دادن کارت زرد دوم به فرهاد مجیدی را تمارض این بازیکن با هدف فریب داور برای اعلام خطای پنالتی عنوان کرده است.

همچنین در این گزارش آمده است: فیلم مسابقه که از دوربین‌های تلویزیونی ضبط شده است گواه آن است که مدافع تیم پرسپولیس بر روی فرهاد مجیدی مرتکب خطا شده و مجیدی مستحق دریافت اخطار نبوده است.

دیدار تیم های پرسپولیس ایران و الغرافه قطر در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا عصر روز سه شنبه با نتیجه یک بر یک پایان یافت.

 


  
  

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، این تمرین با توجه به اینکه مصطفی دنیزلی در ترکیه به سر می برد، زیر نظر محسن عاشوری انجام شد. او در ابتدای تمرین دقایقی با سرخپوشان صحبت کرد و سپس تمرین را آغاز کرد.

مهرداد اولادی در تمرین امروز غایب بود. او برای پیگیری برنامه‌های درمانی خود به کلینیک دکتر فرید از اعضای کمیته پزشکی باشگاه پرسپولیس مراجعه کرده بود. مازیار زارع و علی کریمی هم نفراتی بودند که در کلینیک باشگاه حضور پیدا کردند.

دکتر چشمه سری درباره وضعیت آنها گفت: زارع از ناحیه مچ پا درد داشت و به این دلیل ریسک نکردیم، اما امیدواریم که برای بازی با سایپا در اختیار کادر فنی باشد. علی کریمی هم مشکل خاصی ندارد و برای رفع کوفتگی و خستگی استراحت داشت. وحید هاشمیان تمرین‌های اختصاصی انجام داد. شیث رضایی هم که در محل تمرین حاضر شده بود، تمرین نکرد و تحت نظر "سودی" مسئول کلینیک قرار گرفت.

دکتر چشمه سری درباره این بازیکن نیز گفت: شیث رضایی در بازی با الغرافه از ناحیه کشاله آسیب دید. MRI از پای او گرفته شد و بعد از دریافت جواب، اقدامات پزشکی و فیزیوتراپی بعدی انجام خواهد شد.

حمیدرضا علی عسگر هم که هفته گذشته با آسیب دیدگی جدیدی روبرو شده بود و به همین خاطر بازی با الغرافه را از دست داد، امروز کار با توپ را انجام داد و پس از آن بوسیله کادر پزشکی معاینه شد. ضمن اینکه فردا مشخص می‌شود که او برای بازی با سایپا آماده می شود یا خیر.

تیم فوتبال پرسپولیس روز شنبه در هفته سی‌و‌یکم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا می‌رود.


  
  

بازی سه‌شنبه پرسپولیس و الغرافه بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت. به خصوص اتفاقاتی که در این بازی برای فرهاد مجیدی رخ داد تبدیل به سوژه اول بسیاری از رسانه‌های عربی شده است.

در بازی پرسپولیس و الغرافه قطر اتفاقات بسیار زیادی رخ داد که به دور از آرمان‌ها و شعارها و حتی به دور از ذهنیت‌های گذشته ما بود. اگر آرمانگرا بودیم و شعار آن را می‌دادیم نباید شاهد حرکت فرهاد مجیدی در برابر دیدگان بازیکنان و مسئولان تیم قطری می‌بودیم، چراکه فرهاد مجیدی محصول باشگاه استقلال است و هر کجای دنیا نیز باشد، نام او و باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال را در یک سطح می‌بینند، پس چرا باید شاهد آن باشیم که ستاره باتجربه‌ای همچون فرهاد مجیدی با برپا داشتن نماد آبی‌ها به تحریک هواداران قرمزها برخیزد آیا این با اصول آرمانگرایی ما در تضاد نبود؟

همیشه تمارض نیست؛ ما هم مصدوم می‌شویم!

همچنین مصدومیت بازیکن الغرافه و واکنش هواداران ایرانی به این اتفاق نیز از موضوعات مورد بحث این گزارش بود. این سایت نوشت: اگر در گذشته شاهد مصدومیت‌های بی‌دلیل از سوی عرب‌ها بودیم و از اتلاف وقت از سوی آن‌ها آزرده‌خاطر می‌شدیم، حال شاهد آن بودیم که آرونا دیندانه واقعا مصدوم شد و حتی راهی بیمارستان نیز شد. در دقیقه 16 مسابقه "آرونا دیندانه" ناگهان روی زمین افتاد که هواداران پرسپولیس به این مسئله اعتراض کردند. چراکه ذهنیت تمام مردم چیز دیگری بود. با این وجود دیندانه این ذهنیت را تغییر داد، زیرا او به واقع دچار مصدومیت از ناحیه شانه شده بود. او تمایل بسیاری داشت تا با همین مصدومیت ادامه دهد اما پزشکان با این مساله به شدت مخالفت کردند و در دقیقه 20 بازی او را به آمبولانس کنار زمین انتقال دادند و راهی بیمارستان کردند. "میرغنی الزین" بعد از آنکه 10 دقیقه پشت دروازه تیمش خود را گرم کرد به جای او به میدان رفت.

گرچه ذهنیت غالب بسیاری از مردم آسیا و به خصوص ایران این است که بسیاری از بازیکنان تیم‌های عربی در صورت کسب نتیجه دلخواه به دنبال اتلاف وقت بازی هستند، اما هیچگاه نباید با اعتراض جوی را ایجاد کنیم که داور و بازیکنان تیم مقابل با بی‌توجهی از کنار او رد شوند. همین امر باعث می‌شود که اتفاقاتی همچون مرگ موروزینی رخ دهد. بازی فوتبال گذشته از آنکه تابع قاعده و قوانین معتبر بسیاری است، تابع قواعد نانوشته بسیاری نیز هست که رعایت این قوانین گرچه اجباری نیست اما در صورت رعایت آن، روح بلند ورزش که فراتر از برد و باخت است به حد اعلا خواهد رسید.

بازیکنان الغرافه مصاحبه نکردند

بازیکنان الغرافه با وجود آنکه از داوری و اخراج ستاره ایرانی خود به شدت عصبانی بودند، از مصاحبه با رسانه‌ها و خبرنگاران ایرانی به شدت خودداری کردند، تا به نوعی اعتراض خود را به نحوه داوری بازی اعلام کرده باشند. بازیکنان الغرافه بعد از اتمام بازی به رختکن وارد شدند و پس از آن از طریق اتوبوس راهی هتل شدند. برای بازیکنان الغرافه بسیار سخت و غیرقابل پذیرش بود که زمانی که تیم در موضع برتری است، آن هم بر تیمی که در خانه الغرافه با سه گل این تیم را شکست داده است و قبل از آن نیز در ورزشگاه آزادی الشباب را با شش گل مغلوب ساخته است، داور خطای منجر به پنالتی را با نیت فریب دادن داور توجیه کند و ستاره خط میانی این تیم را اخراج سازد. همین امر باعث شد تا خبری از مصاحبه مطبوعاتی قطری ها نباشد.

اعتراض مسئولان الغرافه به داوری

عبدالله مزروعی مدیر ورزشی تیم الغرافه پس از پایان بازی با پرسپولیس گفت : ابتدا باید از تلاش بازیکنان تیم خودم نهایت تشکر و قدردانی را انجام دهم، چراکه بازی ستودنی آن‌ها در برابر ستارگان پرسپولیس در داخل زمین و روی سکوها، بسیار جای تمجید و تقدیر داشت. زمانی که وارد ورزشگاه آزادی شدیم در جای جای این ورزشگاه هواداران قرمزپوش پرسپولیس را دیدیم که با تمام توان کمر به تشویق تیم خود بسته بودند. اما نمایش بازیکنان تیم ما بسیار ستودنی بود. با این وجود اخراج فرهاد مجیدی حماسه بازیکنان ما در برابر پرسپولیس را در آزادی ناکام گذاشت.

 


  
  

به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس رکورد پرتماشاگرترین دیدار لیگ قهرمانان آسیا که در اختیار خودش بود را شکست.

در روز چهارم از دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا، روز سه‌شنبه پرسپولیس میزبان الغرافه قطر بود. در این دیدار 96 هزار و 200 نفر به ورزشگاه آزادی رفتند تا رکورد جدیدی در خصوص حضور تماشاگران باشگاهی در آسیا به ثبت برسد.

این بدان معنا است که بیش از 96 درصد از ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر شده و رکورد قبلی حضور تماشاگر که 95 هزار و 205 نفر بود شکسته شده است. در آن دیدار پرسپولیس یک بر صفر مغلوب بنیادکار ازبکستان شده بود.

پرسپولیس در این بازی نتوانست برابر تماشاگرانش حریف را شکست داده و زودتر از موعد به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.

پرسپولیس که در سال 1991 قهرمان جام در جام آسیا شده، باید در روز پنجم دیدارهای گروهی لیگ قهرمانان آسیا با الهلال، قهرمان 2 دوره آسیا روبه‌رو شود. این دیدار که به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شود، ممکن است یک بار دیگر رکورد تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه را بشکند.

 


  
  

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، سرخپوشان با نظر کادر فنی، طی روزهای پنجشنبه و جمعه دو جلسه تمرینی خود را در مجموعه ورزشی درفشی فر و بدون حضور تماشاگر، خبرنگار، عکاس و فیلمبردار انجام می دهند. ضمن اینکه تمرین پنجشنبه از ساعت 10:30 آغاز خواهد شد.

تیم های پرسپولیس و سایپا از ساعت 19 روز شنبه از هفته سی و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می روند.

 


  
  

  محمد پنجعلی در گفت و گو با  پانا در خصوص توقف پرسپولیس در آزادی مقابل الغرافه اظهار داشت: این واقعیت فوتبال ما است و اگر این اتفاقات نیفتد باید تعجب کنیم. هیچ وقت نشده با خیالی راحت خود را برای صعود آماده کنیم. این اتفاقات مطمئن باشید برای دیگر تیم های ایرانی هم می افتد.

وی افزود: نتایج تیم های ما مقطعی است. اگر می بینید در فوتبال ما گاهی تیم ها نتیجه می گیرند براساس خلاقیت ذاتی بچه هاست. چه انتظاری دارید وقتی عراق که یک تیم کنارجاده ای است و لیگی ندارد، در تهران ما را می برد؟ همان هایی که مسبب نتایج ضعیف فوتبال ما هستند متاسفانه هنوز هم بر سرکارند و دارند به ما و مردم می خندند. کفاشیان از خود هیچ قدرتی ندارد و طبیعی است کسی را می آورند که فقط حرف بالادستی را گوش کند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: حیف است با این همه جمعیت نتوانی تیمی مثل الغرافه را ببری. پرسپولیس خیلی نوسان داشت. تفکر حرفه ای نداریم. بچه ها یک مقدار استرس داشتند و ضریب پاس های اشتباه بالا بود. در حالی که ما باید راحت بازی می کردیم، تیم الغرافه راحت بازی کرد. متاسفانه هنوز هم تیم های ما مقابل تماشاگران خود دستخوش احساسات می شوند.
 
پنجعلی گفت: گفته بودم الغرافه خطرناک است. حتی این تیم در قطر هم گرچه 3 گل خورد ولی از لحاظ فوتبالی برتر از پرسپولیس بازی کرد. اگر گل های دقایق اول پرسپولیس نبود شاید نتیجه دیگری رقم می خورد با این حال چیزی را از دست ندادیم و سریع باید با فراموش کردن این نتیجه، به فکر بازی های بعد باشیم.
 
وی در خصوص انتقاد علی کریمی که گفته بود بازیکنانی که اشتباه می کنند بازهم بازی می کنند، تاکید کرد: من کنار تیم نیستم ببینم چه اتفاقاتی افتاده ولی کریمی به عنوان کاپیتان تیم است و از نزدیک می بیند. به نظرم حتما او چیزی دیده که انتقاد می کند و شاید حق با اوست.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که شانس صعود این تیم برای سرگروهی را چقدر می دانید؟ افزود: صعود هم بکنیم به جایی نمی رسیم. مشکل ما ریشه ای است. همه پیشرفت کردند جز فوتبال ما. چطور انتظار داریم اول آسیا شویم در حالی که استعدادیابی نیست و دلالی حرف اول را می زند؟ ما یک استادیوم داریم که "ته" آن هم آب می دهد! اگر نتیجه ای می گیریم به خاطر شعور و خلاقیت بازیکنان است.دنیزلی هم مربی بزرگی است ولی بستر برای کارکردنش فراهم نیست وگرنه او خیلی بهتر و بیش از این می تواند به فوتبال ما کمک کند.

 


  
  

  حمید استیلی، سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس به تازگی به عنوان مشاور ورزشی شهردار منطقه 21 انتخاب شده است. او که اخیرا حکمش را از شهردار جدید این منطقه دریافت کرده است در آخرین اقدام خود به همراه جمعی از پرسپولیسی‌ها از یک مجموعه ورزشی بازدید کرد.

استیلی روز گذشته به همراه پایان رافت و سعید عزیزیان بازیکنان پیشین پرسپولیس و همچنین علی کریمی هافبک این تیم راهی یکی از محلات منطقه 21 شدند و از مجموعه ورزشی شهرک استقلال که به همین نام است دیدن کردند.

 علی کریمی به تجهیزات فنی این مجموعه ورزشی اشاره کرد و همچنین به استاندارد نبودن نور سالن آن تاکید داشت. حمید استیلی هم خواستار رسیدگی و توجه بیشتر به مجموعه ورزشی استقلال شد.

شهردار منطقه 21 به همراه جمعی از پرسنل این شهرداری در این بازدید پرسپولیسی‌ها را همراهی می‌کردند.

حمید استیلی در ابتدای این فصل سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود اما در نهایت به خاطر نتایجی که کسب کرد جای خود را به مصطفی دنیزلی داد.
 


  
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ تولدت مبارک